3+

Концептуально бронетранспортер БТР-4 «Буцефал» за своїм призначенням об’єднав в собі функції і бронетранспортера і бойової машини піхоти для вогневої підтримки мотострілецькіх підрозділів на полі бою. Конструктивною відмінністю бронетранспортера БТР-4 є  рішення по розміщенню десанту в кормовій частині корпусу з можливістю десантуватися через задні двері під прикриттям бронетранспортера.

Бронетранспортер БТР-4 складається з трьох відсіків: в передній частині знаходиться відділення управління, в якому розміщені робочі місця командира і механіка-водія; в кормовій частині знаходиться десантне відділення, в якому розміщені робочі місця навідника озброєння і сімох десантників; в середній частині розташоване моторно-трансмісійне відділення з встановленим силовим агрегатом. Відділення управління і десантне відділення з’єднані між собою за допомогою проходу-лазу уздовж правого борта, який служить для евакуації екіпажу і десанту, а також для проведення робіт при обслуговуванні систем двигуна і трансмісії. При необхідності бойове і десантне відділення БТР-4 без зміни компонувальних рішень по силовій установці і трансмісії швидко трансформується для створення широкого сімейства бойових машин.

На базі бронетранспортера БТР-4 були розроблені і виготовлені наступні модифікації:

БТР-4А з бойовим модулем «Гром», дизельним двигуном італійської фірми «Iveco» потужністю 430 к.с. і вузлами трансмісії української розробки і виготовлення.

БТР-4В з бойовим модулем БМ-7 «Парус», дизельним двигуном німецької фірми «Deutz» потужністю 442 к.с. і автоматичною коробкою перемикання передач американської фірми «Allison». Решта вузли трансмісії взаємозамінні з аналогічними вузлами бронетранспортера БТР-4Е. Встановлено колеса в складі — шин 365 / 80R20 XZL французької фірми «Michelin» з дисками фірми «Hutchinson».

БТР-4Е з бойовим модулем БМ-7 «Парус», українським дизельним двигуном 3ТД-3А потужністю 500 к.с. і вузлами трансмісії української розробки і виготовлення; Також спеціально для бронетранспортера БТР-4Е був розроблений і виготовлений бойовий модуль БМ-7 «Парус», який увібрав в себе всі позитивні напрацювання раніше виготовляються бойових модулів. Потужне озброєння (30 мм автоматична гармата КБА-2, 30 мм автоматичний гранатомет КБА-117, 7,62 мм кулемет КТ-7,62, ПТРК Бар’єр), стабілізовану (Стабілізатор СВУ-500-4Ц) в двох площинах і оснащене сучасною системою управління вогнем, дозволяють вести вогонь через телевізійні приціли з дистанційним управлінням, як з місця, так і відразу, як вдень, так і вночі. Повноцінно вести вогонь можуть як навідник озброєння, так і командир зі свого робочого місця. При цьому командир додатково зі свого робочого місця може спостерігати за полем бою через панораму кругового огляду «Панорама-2П» системи «Трек-М» і давати цілевказівки наводчику або вести вогонь самостійно, перевівши управління озброєнням на своє робоче місце. Дистанційно керований модуль озброєння дозволяє наводчику-оператору вести вогонь, залишаючись усередині корпусу БТР-4.

БТР-4 з бойовим модулем «БАУ-23х2»

Передбачена можливість оснащення БТР-4 іншими бойовими модулями української розробки, наприклад: «Грім», «Шквал», «Штурм» або БАУ-23.

На базі бронетранспортера БТР-4Е створено ціле сімейство броньованих машин, а саме: командирська машина БТР-4К, командно-штабна машина БТР-4КШ, броньована ремонтно-евакуаційна машина БРЕМ-4РМ, броньовані медична машина БММ-4С. У 2013 році ДП «ХКБМ» розробило і представило нову модифікацію БТР-4В — бронетранспортер БТР-4мВ. Точна маса БТР-4мВ не оголошена. Заявлено, що вона становить 17,5 тонн + 3% при стандартній противопульной броні і досягає 21,9 т + 3% при посиленому протиснарядне бронювання.

На новому українському бронетранспортері БТР-4мВ встановлений німецький шестициліндровий дизель Deutz BF6M1015CP потужністю 450 к.с. Даний силовий агрегат забезпечує бронетранспортера БТР-4мВ швидкість до 110 км / год. Запас ходу — 670 км. Основні тактико-технічні характеристики в цілому збігаються з БТР-4В. Більш того, БТР-4мВ навіть після посилення бронювання зберіг плавучість і може пересуватися в плаву зі швидкістю до 10 км / год. Кількість зарубіжних плаваючих бронетранспортерів із захистом такого рівня на ринку досить обмежена.

У першій половині липня 2012 року на території Держави Кувейт відбулися порівняльні тестові випробування бронетранспортера БТР-4В представниками Міністерства оборони Держави Кувейт. Конкурентом українського БТР-4В був — бронетранспортер VBCI з колісною формулою 8х8 виробництва французької компанії NEXTER. Випробування проводилися в важких кліматичних умовах при температурі навколишнього повітря від + 48˚С до + 55˚С, в сонячну суху погоду з частими вітрами змінного напрямку, супроводжуються пиловими бурями. За час проведення випробувань бронетранспортер БТР-4В пройшов 650 км, причому близько 50% в умовах пустелі, долаючи численні піщані бархани і низини. Програму водіння БТР-4В виконав на оцінку — відмінно, смугу перешкод і бархани БТР-4В подолав без зауважень. Також БТР-4 провів Стрільбові випробування з 30-мм гармати і 7,62 мм кулемета, виконав постановку димової завіси гранатами 3Д6.

Відстрілявся БТР-4В непогано, програму виконав, вписався в український норматив, точність склала 0,3 (3 попадання з 10 пострілів), відмов системи озброєння не виявилося. Попередні відбіркові тестові випробування в обсязі вимог кувейтської програми український бронетранспортер БТР-4В, витримав без зауважень. Для українського БТР-4В за результатами попереднього відбору в Кувейті все склалося добре. Навіть особливо добре на тлі паралельно виконує ту ж програму французького бронетранспортера VBCI. Французький бронетранспортер VBCI важче українського, модніше, з бойовим модулем з тепловізором, з гідропневматичною підвіскою. Під час подолання перешкод бронетранспортер VBCI закопався в пісок, рів шириною 2 метра не зумів подолати — застряг, але «танцюючи» на підвіски вибрався.

Наприклад, український бронетранспортер БТР-4В просто на швидкості рів перелетів. А ось при стрільбі, хоча точність і приголомшлива (точність 0,9), але тепловізор у французького VBCI погорів (матриця не охолоджувалася і йшли постійні засвічення), довелося французам підсвічувати мішень машиною супроводу. Кувейтци зробили попередній висновок, що французька машина примхливо українського БТР-4В, електроніка у французького VBCI постійно виходить з ладу, мікроклімат всередині французької машини такої ж як і на українській (теж в французів не вистачає продуктивності кондиціонера). До того ж під час випробувань французи на VBCI робили по два — три підходи.

Порівняльні тестові випробування бронетранспортера БТР-4В показали, що український бронетранспортер БТР-4 має високі тактико-технічними характеристиками, здатний експлуатуватися в різних кліматичних зонах, і за більшістю параметрів не поступається кращим світовим аналогам, таким як французький бронетранспортер VBCI.

Тактико-технічні характеристики БТР-4Е Буцефал
Екіпаж, чол .: 3
Десант, чол .: 7
Виробник: ХЗТМ
Роки виробництва: з 2008

Вага БТР-4 Буцефал

— 21,9 тонн

Розміри БТР-4 Буцефал

— Довжина корпусу, мм: 7650
— Ширина корпусу, мм 2900
— Висота, мм: 2860
— Кліренс, мм: 460

Броня БТР-4 Буцефал

— Тип броні: сталева катаная гомогенна (противопульная)

Озброєння БТР-4 Буцефал

— Калібр і марка гармати: 30-мм КБА-1 (2А72)
— Тип гармати: нарізна малокаліберна автоматична гармата
— Боєкомплект гармати: 400

Дальність стрільби, км
— БТС: 2,0
— Ботс і ОФЗС: 4,0
— ПТУР: 5,0

— Приціли: оптико-телевізійна система з лазерним далекоміром і стабілізацією поля зору у вертикальній і горизонтальній площинах
— Кулемети: 1 × 7,62-мм КТ
— Інше озброєння: ПТРК «Бар’єр»; 1 × 30-мм АГС-17

Двигун БТР-4 Буцефал

— Тип двигуна: ЗТД-3
— Потужність двигуна, л. с .: 500

Швидкість БТР-4 Буцефал

— Швидкість по шосе, км / год: 110
— Запас ходу по шосе, км: 690
— Питома потужність, л. с. / т: 20,2

— Колісна формула: 8 × 8
— Тип підвіски: індивідуальна торсіонна з гідравлічними амортизаторами
— Подоланий підйом, град .: 30
— долати стінка, м: 0,5
— Подоланий рів, м: 2,0
— Подоланий брід, м: плаває зі швидкістю до 10 км / ч

________________________________________________________________________________________________

БТР-4 «Буцефал»(Украина)

Концептуально бронетранспортер БТР-4 «Буцефал» по своему назначению объединил в себе функции и бронетранспортера и боевой машины пехоты для огневой поддержки мотострелковых подразделений на поле боя. Конструктивным отличием бронетранспортера БТР-4 является компоновочное решение по размещению десанта в кормовой части корпуса с возможностью десантироваться через задние двери под прикрытием бронетранспортёра.

Бронетранспортёр БТР-4 состоит из трех отсеков: в передней части находится отделение управления, в котором размещены рабочие места командира и механика-водителя; в кормовой части находится десантное отделение, в котором размещены рабочие места наводчика вооружения и семерых десантников; в средней части расположено моторно-трансмиссионное отделение с установленным силовым агрегатом. Отделение управления и десантное отделение соединены между собой при помощи прохода-лаза вдоль правого борта, который служит для эвакуации экипажа и десанта, а также для проведения работ при обслуживании систем двигателя и трансмиссии. При необходимости боевое и десантное отделение БТР-4 без изменения компоновочных решений по силовой установке и трансмиссии быстро трансформируется для создания широкого семейства боевых машин.

На базе бронетранспортёра БТР-4 были разработаны и изготовлены следующие модификации:

БТР-4А с боевым модулем «Гром», дизельным двигателем итальянской фирмы «Iveco» мощностью 430 л.с. и узлами трансмиссии украинской разработки и изготовления.

 

БТР-4В с боевым модулем БМ-7 «Парус» , дизельным двигателем немецкой фирмы «Deutz» мощностью 442 л.с. и автоматической коробкой переключения передач американской фирмы «Allison». Остальные узлы трансмиссии взаимозаменяемые с аналогичными узлами бронетранспортера БТР-4Е. Установлены колёса в составе – шин 365/80R20 XZL французской фирмы «Michelin» с дисками фирмы «Hutchinson».

 

БТР-4Е с боевым модулем БМ-7 «Парус» , украинским дизельным двигателем 3ТД-3А мощностью 500 л.с. и узлами трансмиссии украинской разработки и изготовления; Также специально для бронетранспортера БТР-4Е был разработан и изготовлен боевой модуль БМ-7 «Парус», который вобрал в себя все положительные наработки ранее изготавливаемых боевых модулей. Мощное вооружение (30 мм автоматическая пушка КБА-2, 30 мм автоматический гранатомёт КБА-117, 7,62 мм пулемёт КТ-7,62, ПТРК Барьер), стабилизированное (Стабилизатор СВУ-500-4Ц) в двух плоскостях и оснащенное современной системой управления огнем, позволяют вести огонь через телевизионные прицелы с дистанционным управлением, как с места, так и сходу, как днем, так и ночью. Полноценно вести огонь могут как наводчик вооружения, так и командир со своего рабочего места. При этом командир дополнительно со своего рабочего места может наблюдать за полем боя через панораму кругового обзора «Панорама-2П» системы «Трек-М» и давать целеуказания наводчику или вести огонь самостоятельно, переключив управление вооружением на свое рабочее место. Дистанционно управляемый модуль вооружения позволяет наводчику-оператору вести огонь, оставаясь внутри корпуса БТР-4.

БТР-4 с боевым модулем «БАУ-23х2»

Предусмотрена возможность оснащения БТР-4 другими боевыми модулями украинской разработки, например: «Гром», «Шквал», «Штурм» или БАУ-23.

На базе бронетранспортера БТР-4Е создано целое семейство бронированных машин, а именно: командирская машина БТР-4К, командно-штабная машина БТР-4КШ, бронированная ремонтно-эвакуационная машина БРЭМ-4РМ, бронированная медицинская машина БММ-4С. В 2013 году ГП «ХКБМ» разработало и представило новую модификацию БТР-4В — бронетранспортер БТР-4МВ. Точная масса БТР-4МВ не объявлена. Заявлено, что она составляет 17,5 тонн + 3% при стандартной противопульной броне и достигает 21,9 т + 3% при усиленном противоснарядном бронировании.

На новом украинском бронетранспортере БТР-4МВ установлен немецкий шестицилиндровый дизель Deutz BF6M1015CP мощностью 450 л.с. Данный силовой агрегат обеспечивает бронетранспортеру БТР-4МВ скорость до 110 км/час. Запас хода — 670 км. Основные тактико-технические характеристики в целом совпадают из БТР-4В. Более того, БТР-4МВ даже после усиления бронирования сохранил плавучесть и может передвигаться в плавь со скоростью до 10 км/час. Количество зарубежных плавающих бронетранспортеров с защитой такого уровня на рынке достаточно ограничена.

В первой половине июля 2012 года на территории Государства Кувейт состоялись сравнительные тестовые испытания бронетранспортёра БТР-4В представителями Министерства обороны Государства Кувейт. Конкурентом украинского БТР-4В являлся – бронетранспортёр VBCI с колёсной формулой 8х8 производства французской компании NEXTER. Испытания проводились в тяжелых климатических условиях при температуре окружающего воздуха от +48˚С до +55˚С, в солнечную сухую погоду с частыми ветрами переменного направления, сопровождаемыми пыльными бурями. За время проведения испытаний бронетранспортер БТР-4В прошёл 650 км, причём около 50% в условиях пустыни, преодолевая многочисленные песчаные барханы и низины. Программу вождений БТР-4В выполнил на оценку — отлично, полосу препятствий и барханы БТР-4В преодолел без замечаний. Также БТР-4 провел стрельбовые испытания из 30-мм пушки и 7,62 мм пулемета, выполнил постановку дымовой завесы гранатами 3Д6.

Отстрелялся БТР-4В неплохо, программу выполнил, вписался в украинский норматив, точность составила 0,3 (3 попадания из 10 выстрелов), отказов системы вооружения не обнаружилось. Предварительные отборочные тестовые испытания в объёме требований кувейтской программы украинский бронетранспортер БТР-4В, выдержал без замечаний. Для украинского БТР-4В по результатам предварительного отбора в Кувейте все сложилось хорошо. Даже особенно хорошо на фоне параллельно выполняющего ту же программу французского бронетранспортера VBCI. Французский бронетранспортер VBCI тяжелее украинского, моднее, с боевым модулем с тепловизором, с гидропневматической подвеской. Во время преодоления препятствий бронетранспортер VBCI закопался в песок, ров шириной 2 метра не сумел преодолеть — застрял, но «танцуя» на подвески выбрался.

Например, украинский бронетранспортер БТР-4В просто на скорости ров перелетел. А вот при стрельбе, хотя точность и потрясающая (точность 0,9), но тепловизор у французского VBCI погорел (матрица не охлаждалась и шли постоянные засветки), пришлось французам подсвечивать мишень машиной сопровождения. Кувейтцы сделали предварительный вывод, что французская машина прихотливей украинского БТР-4В, электроника у французского VBCI постоянно выходит со строя, микроклимат внутри французской машины такой же как и на украинской (тоже в французов не хватает производительности кондиционера). К тому же во время испытаний французы на VBCI делали по два — три подхода.

Сравнительные тестовые испытания бронетранспортёра БТР-4В показали, что украинский бронетранспортёр БТР-4 обладает высокими тактико-техническими характеристиками, способен эксплуатироваться в различных климатических зонах, и по большинству параметров не уступает лучшим мировым аналогам, таким как французский бронетранспортер VBCI.

Тактико-технические характеристики БТР-4Е Буцефал

Экипаж, чел.: 3
Десант, чел.: 7
Производитель: ХЗТМ
Годы производства: с 2008

Вес БТР-4 Буцефал

— 21,9 тонн

Размеры БТР-4 Буцефал

— Длина корпуса, мм: 7650
— Ширина корпуса, мм: 2900
— Высота, мм: 2860
— Клиренс, мм: 460

Броня БТР-4 Буцефал

— Тип брони: стальная катаная гомогенная (противопульная, противоосколочная)

Вооружение БТР-4 Буцефал

— Калибр и марка пушки: 30-мм КБА-1 (2А72)
— Тип пушки: нарезная малокалиберная автоматическая пушка
— Боекомплект пушки: 400

Дальность стрельбы, км
— БТС: 2,0
— БОТС и ОФЗС: 4,0
— ПТУР: 5,0

— Прицелы: оптико-телевизионная система с лазерным дальномером и стабилизацией поля зрения в вертикальной и горизонтальной плоскостях
— Пулемёты: 1 × 7,62-мм КТ
— Другое вооружение: ПТРК «Барьер»; 1 × 30-мм АГС-17

Двигатель БТР-4 Буцефал

— Тип двигателя: ЗТД-3
— Мощность двигателя, л. с.: 500

Скорость БТР-4 Буцефал

— Скорость по шоссе, км/ч: 110
— Запас хода по шоссе, км: 690
— Удельная мощность, л. с./т: 20,2

— Колёсная формула: 8 × 8
— Тип подвески: индивидуальная торсионная с гидравлическими амортизаторами
— Преодолеваемый подъём, град.: 30
— Преодолеваемая стенка, м: 0,5
— Преодолеваемый ров, м: 2,0
— Преодолеваемый брод, м: плавает со скоростью до 10 км/ч.

Внутри БТР-4 Буцефал

Место водителя БТР-4

 

Десантное отделение БТР-4

 

Источник:http://oruzhie.info/

 

 

 

3+

от admin