1+

Правильніше називати все власними іменами. КТO Rosomak (KTO від Kołowy Transporter Opancerzony — пол. Колісний бронетранспортер; Rosomak польською — Росомаха) повнопривідний 8×8 багатоцільовий військовий бронетранспортер розроблений Rosomak S.A.(колишній Wojskowe Zakłady Mechaniczne) з Семяновіце-Шльонські, польською збройною компанією. Машина є ліцензійною копією БТР Patria, але є і відмінності а саме башта від італійських конструкторів, двигун та хімічний склад броні. Також при покупці ліцензії обговорювали можливість модернізації та озброєння, вже польською компанією.

У грудні 2002 польське Міністерство національної оборони підписало контракт на закупівлю 690 БТР Patria AMV, які будуть виготовлені у Польщі та за участю польською компанії. Головними конкурентами AMV були MOWAG Piranhaта Steyr Pandur. Замовлення було розділено на дві частини: 313 БМП та 377 транспортних/спеціальних машин. У жовтні 2013 замовлення було збільшено до 997 з поставками у період з 2014 по 2019.

Назву Rosomak було обрано за допомогою конкурсу який було організовано у журналі Nowa Technika Wojskowa. Rosomak повинен замінити застарілі OT-64 SKOT і частково BWP-1 які стоять на озброєнні сухопутних військ Польщі.

Опис конструкції.

Найбільш популярною конструкцією зараз є самонесуча система, з шасі яке встановлене на корпус машини. Конструктори з компанії Patria, використали не таку поширену конструкційну систему. Рама Rosomak виконує роль баласту і забезпечує жорсткість конструкції. Конструкція рами дозволяє легко змінювати конструкцію кузова під час ремонтів або модифікацій, і збільшення захисту екіпажу від вибухів мін. Але суттєвим мінусом є збільшення ваги машини. Для можливості транспортування літаками C-130 і для безпечного плавання деякі сталеві елементи були замінені на алюмінієві. Зменшення ваги дозволило також бронювання від набоїв калібру 14,5 мм спереду та від набоїв калібру 7,62 мм з боків та корми. Броня складається з двох шарів, основної сталевої товщиною у 8 мм і зовнішньої, яка встановлена на основну броню. Зовнішня броня може мати різний супротив і може мати різну вагу в залежності від вимог клієнтів. Обидва шари розділені один від одного кількома міліметрами порожнини, яка може бути заповнена піною, що збільшує водотоннажність машини. Машину розробляли відповідно до обмеженого фізичного поля, вона мала систему охолодження вихлопів і відповідний вигин броні, для зменшення ефективної поверхні відбиття. Машина має 8 коліс розміру 14.00 R20, які мають центральну систему регулювання тиску у шинах. Всі колеса мають незалежну підвіску, що дозволяє змінювати кліренс від + 200 мм до — 250 мм.

Rosomak має класичну схему розташування екіпажу: спереду ліворуч місце механіка-водія, у якого є дисплей на який виводиться зображення з однієї з трьох камер (дві камери спрямовані вперед і одна назад). Для водіння машини вночі водій має пасивний пристрій нічного бачення PNK-72 Radomka. Праворуч знаходиться рушійна система. За водієм і двигуном розташовано транспортний відсік який сполучений з місцем подія широким коридором. Машина може перевозити 8 солдат у повній екіпіровці, які сидять по бортам обличчям один до одного. Посадка і висадка відбуваються через кормові двері або через два люки у даху. Хвилерізи мають автоматичну систему складання і можуть бути прибрані без виходу екіпажу на зовні.

Рушійна система.

Rosomak має 6-ти циліндровий двигун високого тиску з турбонаддувом Scania D1 12 56A03 PE, з максимальною потужністю 360 кВт/2100 обертів за хвилину і постійною потужністю 294 кВт/2100 обертів за хвилину. Двигун об’ємом у 11,7 літри має водяне охолодження. Двигун поєднано з автоматичною коробкою передач ZF 7HP 902S Ecomat з 7 передачами вперед і однією назад.

Башта Hitfist-30P.

Башта розроблена італійською компанією OTO Melara зроблена з укріпленого алюмінію, з бронеплитами та композитними матеріалами. Через це вага башти без обладнання складає 2300 кг. Башта з обладнанням, двома членами екіпажу та боєкомплектом важить 2850 кг. Її висота становить лише 59,5 см, що досягається наявністю 9 оглядових перископів які приховуються до корпусу при перевезенні літаком. У башті розташована система керування вогнем, яка має денний-нічний приціл DNRS-288 компанії Kolsman і телевізійні камери II покоління TILDE FC розроблені Galileo Avionica. Польський Промисловий Оптичний Центр (ППОЦ) отримає права та технології для виробництва обох елементів системи керування вогнем. У машинах також можливе встановлення польських систем самозахисту та попередження SSP-1 Obra-3 розробки ППОЦ, які можуть працювати з 6 димовими гранатометами. Два члени екіпажу будуть мати два 10 дюймових екрани: один для роботи з системою керування вогнем, а другий для роботи з системою бойового управління яка розроблена компанією WB Electronics. Є також два руків’я для кермування і управління зброєю. Серед інших систем є пасивна система спостереження POD-72 Radomka (від ППОЦ), система безпечного обзору UOW Pandora, система автоматичного виявлення забруднень CHERDES і внутрішня система зв’язку FONET. Основним озброєнням башти є 30 мм гармата Mk44 з системою стабілізації і кулемет калібру 7,62 мм UKM-2000C. Боєкомплект знаходиться у двох сховищах для 30 мм снарядів та 700 набоїв калібру 7,62 мм. 96 машин з баштою Hitfist-30P будуть озброєні протитанковими ракетами Spike-LR.

Характеристики

Тип Багатоцільова бойова машина, модульного типу.
Розроблений рік — 2001.
Виготовлена
кількість, одиниць — 670.
Вага, кг — 22000.
Довжина, мм — 7700.
Ширина, мм — 2800.
Висота, мм — 2300.
Екіпаж, осіб — 3.
Десант, вояків — 8.
Головне
озброєння:
1 × 30×173 мм ATK Mk44 Bushmaster II
1 × 12,7 мм WKM-Bабо 1 × 40 мм Mk 19у Rosomak M3.
Другорядне
озброєння:
1 × 7,62×51 мм НАТОUKM-2000C.
Двигун — Дизель DI 12 Scania потужністю
480 к.с.
Підвіска колісна формула 8×8
Операційна
дальність, км — 800.
Швидкість, км/год — 100, на суші
до 10 км/год на воді.

Автор: Юхим Коломієць

1+

от admin