Авіаносець Ляонін

2+

Частина І.

Конструкція та дизайн:

За основу конструкції корпусу корабля взяли корпус з авіанесучого крейсеру класу Київ 1982 року, але більший у довжині та ширині. Серед недоліків авіакрейсерів класу «Київ» була наявність зльотної палуби під кутом, яка мала корабельне озброєння для боротьби з надводними цілями в носовій частині.
Авіакрейсер класу «Київ» це перший крейсер, що був спроектований з довгою зльотною палубою. Основних 12 ПКР розміщені в пускових контейнерах під палубою.

Авіаносці мають форму/конфігурацію STOBAR (Short Take-Off But Arrested Recovery), що означає короткий зліт але посадку з використанням аерофінішеру. Короткого зльоту зі смуги можна досягти з допомогою трампліна, що розміщений під кутом в 12 градусів на носу корабля. Також є кутова польотна палуба з тормозними тросами які дозволяють літакам сідати, не заважаючи тим, хто готується до зльоту. Загальна площа зльотної палуби складається з 14700 метрів (158000 футів). Також є два підйомники, які розташовані по правому борту авіаносця. Один з них перед надбудовою, а інший позаду неї. Їх завдання підіймати авіацію з ангару на зльотну палубу та навпаки.

Рушійна установка:
Проект 1143.5 «Варяг» мав оснащщення паровими турбінними двигунами, загальною потужністю в 200000 к.с. Хоча оцінки змінювались, однак цієї потужності було достатньо для того, щоб розганяти 58600-67500 тонний корабель на швидкість 29-32 вузли. Цей механізм трошки більше, ніж у його попередника проекту 1143.4 Київ, який теж мав 8 котлів та 4 турбіни (кожна 50000 к.с), а сукупність всіх 4 складала 180-200 тисяч к.с. У «Києві» було два машинних відділи, завдовжки який був 20 метрів та 10 метрів заввишки. Про ширину машинного відділу відомостей немає, однак вона знаходиться в середній частині корабля, що звужений ві 32,6-32,7 метрів ширини ватерлінії до 25 метрів. Максимальна швидкість складає 29 вузлів (54 км/год), а дальність на максимальній швидкості 3800 миль (7000 км). З економічною швидкістю 18 вузлів (33 км/год) авіаноесець проходить 8500 миль (15700 км).

Зльотна палуба та авіація багатоцільового авіаносця:

Зльотна палуба призначена для перевезення близько 50 палубних літаків, включаючи гелікоптери та літаки з складаними крилами. Спочатку авіакрейсер Ляонін (раніше Варяг) був оснащений трампліном для запуску авіації зі зльотної палуби.

Наразі очікується, що авіаносець буде оснащений електромагнітною системою для запуску авіації (EMALS — Electromagnetic Aircraft Launch System). Система дозволить запускати важчі літаки морської авіації з палуби.

Також гадають, що основними палубними літаками Ляоніна будуть — J-15, літаки для дій з авіаносця J-10, а також гелікоптери Ка-31/Z8 для радіоелектронної боротьби (РЕБ) і гелікоптери Ка-27 для боротьби проти підводних човнів. Корабель може перевозити близько 2500 тонн авіаційного палива для забезпечення польотів літаків та гелікоптерів, а загальна кількість вильотів сягатиме від 500 до 1000.

Цікавий факт, що у серпні 2014 року одна з китайських газет вказала про кількість авіації яку авіаносець перевозитиме на борту. Передбачали слідуйче:
1. 24 винищувачі-бомбардувальники J-15 «Шеньянь»;
2. 6 гелікоптерів для боротьби з підводними човнами Z-18F;
3. 4 гелікоптери Changhe Z-18J ДРЛО;
4. 2 гелікоптери для пошуково-рятувальних операцій Harbin Z-9C.

Згідно з оригіналом, авіаносець міг би перевозити до 33 літаків та 12 гелікоптерів. Однак останнім часом кажуть про можливість перевезення до 24 гелікоптерів, тому максимальна кількість авіаційної техніки на борту становитиме близько 50 одиниць.

Системи озброєння:

Авіаносець озброєний 3 зенітно-ракетними системами близького радіусу дії Flying Leopard 3000 Naval (FL-3000N), по 18 ракет кожна та трьома зенітними-артилерійськими комплексами близького радіусу дії 11-ти ствольних 30-мм Type 1130. Серед протичовнового озброєння є ракетно пускові установки. Старі труби, які мали слугувати для запуску протикорабельних ракет, були зняті з метою створити більше внутрішнього місця для ангару та складу.

В цілому, ракетно-артилерійське озброєння «Ляоніна» є сильно ослабленим в порівнянні з початковим радянським проектом і тепер орієнтований винятково на ближню протиповітряну оборону авіаносця, але і в цій якості істотно поступається базовим проектом (наприклад, боєкомплект зенітних керованих ракет на борту скоротився майже в п’ять разів — з 256 до 54 одиниць, а кількість 30-мм артилерійських стовбурів зменшилася втричі — з 96 до 33). Втім, можливо, за рахунок даного рішення був збільшений запас авіаційних паливно-мастильних матеріалів і / або авіаційних боєприпасів на кораблі.

Система FL-3000N використовує пасивну систему наведення RF/ImIR. Вона здатна перехоплювати цілі, що летять на дозвуковій або надзвуковій швидкості, у відстані в 6-9 км.

ЗАК Type 1030 мають скорострільність близько 9000 пострілів на хвилину.

Також Ляонін оснащений радіолокаційною станцією для пошуку повітряних та наземних цілей, яка встановлена на щоглі та чотирма багатофункціональними панелями ARAP (активна фазована антенна решітка).

Для боротьби з цілями, що змогли просочитись скрізь оборону, на авіаносцю Ляонін встановлено 24 пускові установки з малим радіусом дії для вистрілювання дипольних відбивачів і інфрачервоних перешкод з метою захисту від самонавідних протикорабельних ракет.

Надбудова:

Згідно з серпневою новиною за 2018 рік стало відомо, що китайці вирішили встановити новий місток на авіаносці, дуже подібний до їх 2-го авіаносця Type 001A. Нинішній місток для керування за повітрям має значно менші вікна, які заважають перегляду та мають затримку для командування польотних операцій.

Автор:Raider Guy

2+

Помощь проекту

Уважаемые читатели! Мы работаем для вас — стараемся подбирать и публиковать самые интересные и познавательные статьи. Если вам нравится то, что мы делаем, вы можете помочь развитию нашего журнала.
Заранее благодарим вас за вашу поддержку!
https://www.privat24.ua
Карта Приватбанк 5168745300344147