1+

 

Під час Холодної війни, перспективна війна з Радянським союзом змусила НАТО розглянути рішучі заходи з підтримки літаків, що літають у воєнний час, в тому числі використання ділянок знаменитого західнонімецького автобану в якості тимчасових злітно-посадкових смуг. Знищення своїх та союзних авіабаз змусило б перебазувати літаки, такі як могутній A-10 Warthog і західнонімецький Alpha Jet, на автостради, щоб продовжити свою місію зі знищення радянських танків.

Це відео ВПС, зроблене в 1984 році, показує, що сили НАТО тимчасово використовують ділянку федеральної автомагістралі Західної Німеччини, також відомий як «Автобан», який використовувався в якості злітно-посадкової смуги для різних літаків. У відеоролику показані американські штурмивики A-10 Warthogs і F-16D, а також західні німецькі ударні літаки Tornado IDS, легкі реактивні штурмовики Alpha Jet і транспортний літак C-160 Transall. Кожен з них був в змозі злітати і сідати на ділянку шосе, загальною довжиною в 7000 футів.

Загалом, 370 літаків використовували тимчасову злітно-посадкову смугу без проблем, хоча за словами одного з офіцерів ВПС США виявилося, що «Автобан» був трохи більш вузьким, ніж звичайні військові злітно-посадочні смуги. Autobahn був повністю перетворений в аварійну авіабазу, включаючи візуальний захід на посадку, злітні вогні, а також наявність тимчасової диспетчерської вежі, пожежних і служб швидкої допомоги, радіолокаційної станції і паливнозаправного обладнання. Є також короткі знімки того, що дуже схоже на зенітну або ракетну ППО, які розташовані на шосе, але відео нечітке. Звичайно, було б розумно, щоб вони були там, але було б також мати сенс приховати їх.

Крайній обсяг військової потужності в період Холодної війни в Європі означав, що місця постійного розташування, такі як повітряні бази, піддавалися б до неодноразових спроб до їх знищення. Службовці авіабаз працювали протягом доби, поки ворожі літаки, заповнювали б ями на злітно-посадковій смузі, виявляли агентів і не дозволяли ворожим спецназівцям перекрити базу. Розподіл авіаційної потужності по всій країні на більш дрібні, менш помітні аеродроми було розумним варіантом резервного копіювання.

У відеоролику йдеться, що навчання проводилися поблизу «Альхорна» на півночі Німеччини, ймовірно, недалеко від авіабази «Альхорн». Згідно веб-сайту «Забуті аеродроми», в той час в Алхорьне брав участь загін A-10 від 81-го тактичного винищувача ВПС США. (Сьогодні Alhorn — величезний парк сонячної енергії, хоча, схоже, було б відносно просто перетворити його назад в військову авіабазу.) За півмилі захід знаходиться автобану A29, місце розташування тимчасового аеродрому.

НАТО більше не практикує посадки на шоссе, як це було раніше, але це повільно змінюється, оскільки агресивна позиція Росії на східному фланзі альянсу викликає стурбованість. У 2016 році чотири А-10 використовували ділянку дороги в Естонії для зльоту і посадки. Кілька інших країн, включаючи Фінляндію, Швецію і Сінгапур, все ще практикують перетворення автомагістралей в злітно-посадкові смуги.

Автор: Raider Guy

1+

от admin