1+

 

Завдання на проектування отримав концерн «Bussing NAG» 5 серпня 1941 року. Новий броньований автомобіль повинен був мати дизельний двигун та бронювання лобової частини до 30-мм. Для встановлення на Sd. KFZ. 234 був обраний двигун «Tatra-103»- 12 циліндровий, V подібний, повітряного охолодження, потужністю 210 к.с., а також підвіска за типом концерну «Tatra» — з несучою центральною балкою та незалежними колесами. Постів керування створювали два в передній частині та задній частині. Випробування відбулися в кінці 1942 року.
Броньованих автомобілів було чотири модифікації які випускалися одночасно.

Sd. KFZ. 234/1 — важкий броньований автомобіль озброєний, як командирська машина здвоєним кулеметом MG-34, але таких машин майже не було, більшість мали озброєння гарматою Kwk 37 калібру 20-мм та кулемет MG-34.
Sd. KFZ. 234/1- мав цільнозварний несучий корпус. Башта мала шість кутів згори відкрита, дах замінювала маскувальна сітка.
З червня 1943 по січень 1945 виготовлено 200 одиниць.

Sd. KFZ. 234/2 «Puma» — конструкція корпусу тотожня Sd. KFZ. 234/1, а башта повністю закрита з експериментального танку Pz. Kpfw II. Ausf. L (Sd. KFZ. 123) VK-901 «Leopard». В башті гармата Kwk 39/1 L/60, калібру 50-мм з маскою по типу «голова кабана» здвлєна з кулеметом MG-34.
З вересня 1943 по вересень 1944 виготовлено 101 одиниця.

Sd. KFZ. 234/3 — корпус тотожний з корпусами Sd. KFZ. 234/1 та Sd. KFZ. 234/2. Башта знята, дах корпусу частково зрізаний для збільшення площі бойового відділення. В бойовому відділенні за броні щитом встановлена гармата Kwk 51 L/24 калібру 75-мм. Є можливість за потребою екіпажу встановити на броні щит кулемет MG-34 або MG-42, з боєукладки.
З вересня 1943 по грудень 1944 виготовлено 88 одиниць.

Sd. KFZ. 234/4 — після незначної переробки корпусу, на корпус з власним лафетом та щитом, тільки без коліс, встановлена гармата Pak 40 L/46 калібру 75-мм, в боєукладки кулемет MG-42.
З грудня 1944 по березень 1945 виготовлено 89 одиниць.

Характеристики:
Розробник та виробник — «Bussing NAG».
Загальна кількість, од — 487.
Бойова вага, т — Sd. KFZ. 234/1 ; 234/3; 234/4 — 11,5.
Sd. KFZ. 234/2 — 11,8.
Довжина, мм — 6500.
Ширина, мм — 2400.
Висота, мм — Sd. KFZ. 234/1 — 2100;
Sd. KFZ. 234/2 — 2280;
Sd. KFZ. 234/3 та 234/4 — 2210.
Кліренс, мм — 350.
Озброєння:
Sd. KFZ. 234/1 — гармата Kwk38 калібру 20-мм + кулемет MG-34;
Sd. KFZ. 234/2 «Puma» — гармата Kwk 39/1 L/60 калібру 50-мм, довжина стволу 60 калібрів + кулемет MG-34;
Sd. KFZ. 234/3 — гармата Kwk 51 L/24 калібру 75-мм, довжина стволу 24 калібрів + кулемет MG-34 або MG-42.
Sd. KFZ. 234/4 — гармата Pak 40 L/46 калібру 75-мм, довжина стволу 46 калібрів + кулемет MG-42.
Товщина броні:
Лоб корпусу, мм — 30.
Борт корпусу, мм — 8.
Задня частина, мм -10.
Дах корпусу, мм — 6.
Лоб башти,мм:
Sd. KFZ. 234/1 та 234/2 — 30.
Sd. KFZ 234/3 та 234/4 (броні щит) — 15.
Борт башти, мм
Sd. KFZ. 234/1 — 10.
Sd. KFZ. 234/2 — 30.
Маска гармати, мм
Sd. KFZ. 234/1 — 8.
Sd. KFZ. 234/2 — 40.
Sd. KFZ. 234/3 — 10.
Sd. KFZ. 234/4 — відсутня.
Двигун — дизельний, V подібний, 12-циліндровий, потужністю 210 к.с. «Tatra-103» повітряного охолодження, на модифікації Sd. KFZ 234/4 «Tatra-103» повітряного охолодження та «Horch-V-8» рідиного охолодження.
Швидкість по шосе, км/год — 80.
Швидкість по перетятій місцевості, км/год — 40.
Запас ходу по шосе, км — 900.

Автор: Юхим Коломієць

1+

от admin