3+

Розвідувальний літальний апарат виробництва ізраїльської компанії IAI (Israel Aerospace Industries), розроблений спільно з американською TRW Inc. На даний момент є найбільш продаваним безпілотником розробки Ізраїлю.

БПЛА призначений для тривалих польотів на середніх і великих висотах. На нього встановлюється цифрова система управління, яка може передавати дані в обидві сторони. Heron здатний одночасно відстежувати шість цілей, позначаючи їх для ракет, винищувачів або вертольотів.

Історія:

Роботи над БПЛА Heron стартували ще на зорі 1990-х рр., А в перший політ безпілотник відправився 18 жовтня 1994 р. На даний момент вартість одиниці оцінюється в 10 млн доларів. Слід зазначити, що Ізраїль є одним з визнаних лідерів у виробництві БПЛА — держава контролює близько 40% світового ринку безпілотників і поставляє свою продукцію в десятки країн. При цьому 80% ізраїльських БПЛА йдуть на експорт. У 2009 році був створений контракт на поставку ізраїльських безпілотників для потреб російської армії.

Контракти на поставку безпілотних літаків становлять 10% від загальної суми експорту ізраїльського озброєння, і доходи ці ростуть вражаючими темпами. Так, у 2008 році було продано БПЛА на 150 млн доларів, в 2009 році — на 650 млн доларів, у 2010 році — на 979 млн доларів, в 2011 р — на 627 млн ​​доларів. У 2012 р був укладений договір з Індією на суму 958 млн доларів.

Особливості:

Комплект бортової апаратури БПЛА Heron включає в себе навігаційну систему з приймачем сигналів супутникової навігаційної системи (СНС). Завдяки цьому безпілотник може виконувати польотне завдання в автономному або в напівавтоматичному режимі — під контролем оператора. Може оснащуватися автоматичною системою посадки і зльоту. При втраті зв’язку з землею під час польоту безпілотник здатний в автономному режимі повернутися назад на базу. З огляду на той факт, що в повітрі він може перебувати до двох діб, літак по праву вважається високоефективною і грізною машиною.

Heron може комплектуватися великим набором корисної апаратури. Це оптико-електронні та ІЧ-системи, малогабаритні РЛС, станції радіотехнічної розвідки і т.д. Машина ефективно вирішує завдання з розвідки і спостереження, коригування артилерійського вогню по цілях противника. Управління комплексом апаратури здійснюється в автоматичному режимі, оператором з наземного КП або в змішаному режимі.

Озброєння:

Точних даних по ізраїльським беспилотникам Heron поки немає, проте вважається, що при проведенні дозаправки в повітрі їх можна використовувати в якості стратегічних бомбардувальників. Ведуться роботи по оснащенню безпілотників потужним ударним комплексом і сучасними засобами управління вогнем.

Нові модифікації:

~ Heron NG
В даний момент крім стандартної модифікації, а також модифікацій зі зменшеним розмахом крил і турбогвинтовим двигуном виробляється Heron NG, що має збільшену дальність польоту (до 1500 км) і найсучасніше обладнання для зв’язку, розвідки і спостереження. Може оснащуватися також автоматичною системою посадки і зльоту (ATOL), особливо корисною в умовах сильного туману і практично нульової видимості, коли оператор не здатний ефективно керувати машиною.

~ Eitan
Істотно модернізована модель БПЛА — це більший всепогодний безпілотник Heron-TP, який отримав назву Eitan і оснащений турбогвинтовими двигунами. Перший свій політ Eitan зробив в 2006 р Сьогодні це найбільший безпілотний літальний апарат у світі.

Як і його попередник, Eitan оснащений системами супутникової навігації, апаратурою виявлення і стеження в оптичному, інфрачервоному і радіодіапазоні, системою антизледеніння, а також новітніми ударними комплексами, якими забезпечуються найбільш сучасні пілотовані винищувачі-бомбардувальники, і засобами управління вогнем. На крейсерській швидкості, що становить 296 км/год (при максимальній швидкості 460 км/год), Eitan теоретично здатний подолати 14,8 тис. км. При цьому маса корисного навантаження складає до 1000 кг (власна вага літака — 4000 кг).

Розмах крил нової машини становить 26 м — майже як у Boeing-737, а максимальний час польоту досягає 36 год. При цьому Eitan здатний підніматися на висоту до 13,7 км, що робить його досить складною метою для ракет. Судячи з усього, машина на висоті близько 5 км здатна навіть зависати над досліджуваною територією, а в перспективі передбачається обладнати її ще й системою дозаправки в повітрі.

Льотні характеристики:

Розмах крила, м 16,60
Довжина, м: 8,50
Висота, м: 2,30
Площа крила, м²: 13,00
Маса, кг:
порожнього: 450
корисного навантаження: 250
палива: 450
максимальна злітна: 1150
Тип двигуна: ПД Rotax 914 F
Потужність, к.с .: 1 х 115
Максимальна швидкість, км/год: 240
Крейсерська швидкість, км/год: 130
Радіус дії, км:
при передачі даних в реальному часі: до 300
при автономному польоті: до 1000
Тривалість польоту, год: 46
Максимальна скоропідйомність, м/хв: 200
Практична стеля, м: 9150

Автор:Григорій Коваль

https://www.youtube.com/watch?v=O3BmZj2uz1s

3+

от admin