3+

Першу Світову Війну прийнято називати як «перша сучасна війна» — і у військових умовах було вперше було використано багато тактик та технологій. Новим явищем особливо стала ефективна боротьба з підводними човнами, коли Німеччина зосередилася на широкомасштабному будівництві підводних човнів класу U-Boat, щоб протистояти найбільшому світовому надводному флоту — Британської імперії та виявити вплив на заокеанські поставки з США.

1. Легкий крейсер HMS Pathfinder (1904) — став першим військовим кораблем, якого потопив підводний човен.

5 вересня 1914 року корабель Королівського ВМФ був торпедований німецьким підводним човнем U-21 в затоці Північного моря Ферт-оф-Форт. Тривають суперечки щодо кількості загиблих та поранених, але лише 18 членам екіпажу з 268 вдалося вижити.

Цей напад став шоком для командувачів Королівського флоту, які розділяли різні сторони і вели суперечки про можливість затоплення величезного надводного корабель невеличким підводним човнем. Затоплення й покінчило суперечки.

2. Загальна кількість в 12850815 тонн кораблів торпедованих U-Boats.

Незважаючи на досить сувору політику Німеччини, її U-Boats потопити безліч торгівельних кораблів загальною кількість 12 мільйонів та 850815 тисяч тонн. Найвища кількість затоплених кораблів припала на 1917 рік, коли відновилась необмежена підводна війна в ході якої підводникам вдалося потопити 6 мільйонів 235878 тисяч тонн торгового тоннажу.

3. 178 підводних човнів було затоплено в ході бойових дій

Це становило 50% могутності від всієї кількості збудованих підводних човнів у Німеччині. Разом з човнами було втрачено близько 5000 членів екіпажу.

4. Кількість німецьких U-Boats збільшилась в 4 рази більше у період між 1914-1918.

1914 року в розпоряджені німецького флоту було лише 29 підводних човнів, а до капітуляції у 1918 році їх кількість складала 134.

5. Найбільші втрати при затопленні одного корабля складали 1926.

8 червня 1916 року вантажний корабель SS Principe Umberto здійснював транспортування 55-го полку італійської Армії з Албанії до Італії. Незважаючи на присутність бойових кораблів ескорту підводний човен U-5 ВМФ Австро-Угорської імперії зумів торпедувати Principe Umberto у водах Адріатичного моря, і останній пішов на дно, забравши з собою життя 1926 людей.

6. Океанський лайнер Лузитанія затонув лише за 18 хвилин

Як правило, торпедовані кораблі швидко йшли на дно, що призводило до високих втрат. Пасажирський лайнер Лузитанія був торпедований 7 травня 1915 року, а через 18 хвилин його носова частина торкнулась морського дна. При затопленні врятувалась 761 людина, а втрати сягнули 1198 осіб.

7. Підводні човни завдали більше шкоди, аніж надводні кораблі

U-Boats швидко стали найплодовитішими вбивцями у складу ВМФ Німецької імперії. 1914 року надводний флот затопив 55 кораблі, коли німецькі підводники торпедували лише 3. Наступного року ситуація змінилась — підводні човни потопили 396 корабель Антанти, в той час як надводні військові кораблі лише 23 торгівельних.

Найбільша відмінність прийшла у 1917 році, коли німецький адмірал дозволив топити всі цивільні судна незалежно від прапора, не дотримуючись Гаазької і Женевської конвенцій, в зоні навколо Британських островів, в Біскайській затоці і Середземному морі на схід від Іспанії. Саме того року U-Boats відправили на дно 2439 торгових кораблів Антанти, а надводний флот 64 кораблі в морських битвах.

8. Найбільшим підводним човнем був U-155

Клас підводних човнів U-151 був 315 футів завдовжки та міг перевозити на борту близько 700 тонн навантаження. Вони розвивали швидкість 12 вузлів та передусім створювалися як підводний-торгові кораблі під назвою «Deutschland».

9. Підводні човни спровокували Сполучені Штати Америки та Бразилію у Першу Світову Війну

Очевидно були й інші фактори, на які посилалися обидві держави. В основному це були напади на пасажирські та торгові кораблі, що в результаті призвело до вступу у війну.

10. Необмежена підводна війна розглядася злочинною діяльністю

У свій час багато хто визнавав необмежену підводну війну часів Першої Світової Війни військовим злочином, оскільки вона порушувала загальні правила, військово-морські кодекси з 19 століття які передбачали про те, що не можна було потопити торгівельне судно без попередження.

Правила по розподілу здобичі також містяться в Гаазькій конвенції 1907 року, яка була раннью спробою встановити закони для військових злочинів та введення війни.

Командувач Карл Нойман був засуджений у місті Лейпциг у 1921 році за торпедування під час війни корабля-госпіталя «Дуврський замок», але його звільнили від обовязків. Ці побоювання були припинені в ході Другої Світової Війни та всі держави, що брали участь у безмежній підводній війні привели до величезного затоплення небойових кораблів у морі.

Автор:Raider Guy

3+

от admin