2+
Танк панцер V «Пантера» (Panther) — за німецькою класифікацією середній  танк , індекс за системою панцер ваффен Pz.Kpfw. V «Panther», індекс в загальній системі озброєння Вермахту Sd.Kfz. 171- неміцькій середній (важкий) танк часів Другої світової війни.

Проектування за темою майбутнього основного танку Вермахту, який повинен змінити Pz. IV, були розпочати відразу після прийняття на озброєння Pz. IV, в 1937 році, причиною початку робіт, були недоліки Pz. IV особливо в ходової. Але проектування майже стояло на місці знову за такими обставинами: — в 1938 році після модернізації Pz. IV отримав достатньо надійну підвіску (з приємними характеристиками плавності ходу) та нові траки, тому питання в найближчий час змінювати основний танк відпало; — друга не вирішення командуванням завдання на ТТХ, завдання змінювалося кожні півроку, конструктори так до листопаду 1941 року і не отримали чіткого завдання на ТТХ.

Після зустрічі з танками Т-34 та КВ на Східному фронті роботи за проектуванням отримали друге життя та новий напрямок (танк став важким та танком винищувачем). Тому проектування розпочалося з робіт по гарматі Kwk 42 L/70, проект розробляв концерн «Rheinmetal-Borsing AG»з 18 липня 1941 року. 25 листопаду 1941 концернам «Daimler-Benz» та «MAN» видано завдання з ТТХ нового танку: бойова вага 35-40 тонн; ширина, мм — до 3150; висота, мм — до 2990; потужність двигуна — 650-700 к.с.; швидкість руху по шосе — до 55 км/год; а також можливість встановлення гармати Kwk 42.

В травні 1942 вибір був зроблений на проект концерну «MAN» причин декілька: — класична для німецьких машин компонування (задне розташування двигуна та попереду — трансмісії, по центру бойове відділення та башта); — велика башта котра була можливість установки гармати Kwk 42 L/70.

Проект «Daimler-Benz» — нагадував за обрисами Т-34, але башта була виконана за традицією Німеччини, неврівноваженна без задньої миші (перша німецька врівноваженна башта з’явилися на «Королевським тигрі»).

Після випробувань в листопаді 1942 року розпочалося серійне виробництво.
Перша модифікація Pz. Kpfw. V. Aust D, характерна риса, відсутність шарової установки курсового кулемету в лобовому листі корпусу, вогонь з кулемету з укладки через щілину.
Друга модифікація Pz. Kpfw. V. Aust A , замінина командирська башточка, кулемет отримав шарову установку, замість двох фар — одна, приціл гармати новий TZF 12a.
Третя модифікація Pz. Kpfw. V. Aust G — бортові листи корпусу замість кута 43 градусів отримали кут нахилу 61 градус, товщина бортової броні — 50 мм, лоб башти 110 мм, маска гармати отримала юбку, змінена форма люків механіка-водія та радиста-кулеметника.
Кількість танків всіх трьох модифікації 5967 одиниць.

Характеристика
Бойова вага, т — 43-45,5 (залежить від модифікації).
Довжина, мм — 6870.
Ширина, мм — 3270.
Висота, мм — 2950(Aust D); 2980(Aust A, Aust G).
Кліренс, мм — 560.
Екіпаж, осіб — 5.
Товщина броні корпусу:
Лоб мм/градусів — 80-85/52-53.
Борт мм/градусів — 40/43 Aust D, Aust A, 50/61 Aust G.
Задня частина мм/градусів — 30/30(кут зворотний).
Дах та днищі, товщина зміна, мм — 16-30.
Товщина броні башта:
Лоб мм/градусів — 100/25 та 110/25 Aust G.
Маска гармати мм/градусів — 100/ кут за сферою.
Борт мм/градусів — 45/25.
Дах мм/градусів 16.
Озброєння основне гармата — нарізна, калібру 75-мм, довжина стволу 70 калібрів.
Кількість снарядів — 79, 82 Aust G.
Кулеметне — MG34, калібру 7,92 мм.
Кількість пострілів — 5100, 4800 Aust G.
Двигун бензиновий «Maybach» HL 230P30, потужністю 700 к.с.
Підвіска індивідуальна торсійна, з восьми подвійних опорних коліс великого діаметру на кожний борт, з шаховим розташуванням.
Швидкість по шосе, км/год — 46.
Швидкість по перетятій місцевості, км/год — 18-20.
Запас ходу по шосе, км -200.

Автор: Юхим Коломієць
2+

от admin