Американський основний ударний вертоліт McDonnell Douglas AH-64 Apache.

1+

Перебуває на озброєнні Армії США з середини 1980-х років.

Після війни у Вєтнамі, під час якої успішно застосовували гелікоптер «Кобра», в США вирішили розробити новий гелікоптер, що повинен був стати винищувачем танків. Ним став гелікоптер АН-64 «Апач». В 1972 р. Армія США розпочала програму зі створення нового бойового гелікоптера (Advanced Attack Helicopter, AAH), призначеного в першу чергу для боротьби з танками противника в будь-який час доби і в поганих погодних умовах. Участь в конкурсі приймали п’ять авіабудівних фірм: Боїнг-Вертол, Белл Гелікоптер, Г’юз Гелікоптерз, Локхід, Сікорський. У червні 1973 року двом з цих фірм (Белл Гелікоптер та Г’юз Гелікоптерз) були видані контракти на розробку та виробництво прототипів. Фірма Белл запропонувала YAH-63 (Модель 409), який представляв розвиток AH-1; прототип зробив перший політ 22 листопада 1975 року. Трохи раніше, 30 вересня, уперше злетів Hughes YAH-64, пілотував льотчиками-випробувачами Робертом Феррі (Robert Ferry) та Рале Флетчером (Raleigh Fletcher). Під час проведених армією порівняльних випробувань зразок фірми Г’юз Гелікоптерз показав свою значну перевагу над конкурентом у швидкопідйомності та маневреності, і в цілому його характеристики перевершували армійські вимоги. Свою роль зіграла аварія YAH-63 в одному з випробувальних польотів. У грудні 1976 року було оголошено про перемогу в конкурсі фірми Г’юз Гелікоптерз з гелікоптером YAH-64.

Після перемоги в конкурсі фірма продовжила довготривалі випробування гелікоптера і внесла низку змін в його конструкцію та бортове обладнання. Загалом обсяг льотних випробувань склав 2400 годин. Через низку труднощів рішення про серійне виробництво було відкладено на два роки. Лише влітку 1981 року почалися військові випробування гелікоптера. Стройові екіпажі залишилися задоволені новою машиною, і 19 грудня того ж року було прийнято рішення про серійне виробництво гелікоптера під позначенням AH-64A та назвою «Апач».

Для випуску «Апач» був побудований завод в м. Меса (Аризона). Викот першої серійної машини відбулася 30 вересня 1983 року, рівно через вісім років після першого польоту AH-64. У наступному році фірма Г’юз Гелікоптерз була куплена корпорацією McDonnell Douglas, до якої перейшло та виробництво гелікоптера. «Апачі» стали надходити у війська та розподілялися по 18 гелікоптерів на ескадрилью. Перша ескадрилья досягла боєготовності в липні 1986 року. З 1989 року «Апачі» почали надходити в Національну гвардію США. Серійне виробництво для потреб американських збройних сил було завершено в грудні 1994 року після побудови 827 машин. Середня вартість одного гелікоптера ранньої модифікації AH-64A оцінюється приблизно в 14,5 млн доларів.

Озброєння — 30-мм гармата M230, 16 протитанкових ракет AGM-114 або 4 установки з 19-ю 70-мм НАР Hydra 70
Екіпаж — 2 особи
Характеристики: розрахункова злітна маса — 7260 кг, Швидкопідйомність — 12,7 м/с, дальність польоту з ПТБ — 1850 км.
Навігаційне обладнання для польотів уночі та в поганих погодних умовах на висоті менше 30 м
Двигун — газотурбінний XT-700, що забезпечувало уніфікацію до розробляються військово-транспортним гелікоптером UH-60
Система зниження ІЧ-випромінювання
Забезпечення бойової живучості гелікоптера. Зокрема нульова уразливість гелікоптера при одиночному ураженні 12,7-мм кулею при швидкості 490 м/с і мінімізація уразливості при ураженні 23-мм ОФЗ снарядом. Можливість продовження польоту протягом мінімум 30 хв після вказаного впливу по будь-якій частині конструкції машини
Передбачуваний термін служби — 15 років.

Основними експлуатантами є США, Великобританія, Греція, Тайвань, Нідерланди, Саудівська Аравія, Ізраїль, Індія, Японія, Південна Корея, Єгипет, Кувейт, ОАЕ, Сінгапур та Індонезія.
Успішно застосовувався під час війни Панамі, в Персидському заливі, Війни в Іраку та Афганістані.
Випускається з 1982 року. Всього створено понад 2000 одиниць гелікоптерів цього типу. Вартість гелікоптерів останніх модифікацій становить $52,0-61,0 млн.

Автор:Raider Guy

 

1+

Помощь проекту

Уважаемые читатели! Мы работаем для вас — стараемся подбирать и публиковать самые интересные и познавательные статьи. Если вам нравится то, что мы делаем, вы можете помочь развитию нашего журнала.
Заранее благодарим вас за вашу поддержку!
https://www.privat24.ua
Карта Приватбанк 5168745300344147